ESC

Såg ni finalen igår? Vann rätt låt? Nej tycker jag, men bättre än Grekland iaf. som hotade ett tag.

Min favorit var helt klart Frankrikes Sébastian Tellier med Divine, hur skön som helst, speciellt när han drar fram jordgloben med helium! Sverige hamnade på en rättvis placering tycker jag, känns som vi är lite ålderdomliga medan resten av europa har gått vidare och kör på lite mer modern musik!

Andra favoriter var Spanien, helt galen men på ett bra sätt, dock risk för en riktig plåga i sommar (i Spanien). Serbien och Portugal hade fina ballader och Norgeflickan sjöng fint. Ovanligt hög klass på bidragen måste jag säga, inga direkta bottennapp...

Fick ni inte nog igår, finns alla bidragen hos SVT.

Maja

Kommentarer
Postat av: Tina

Tycker faktiskt Spaniens bidrag var helt fruktansvärt, förstod inte alls charmen i det hela! Men så går det kanske när de är direktkvalificerade. Iof var inte andra bidrag bättre fastän att de var kvalificerade, så det betyder nog ingenting :) Tycker annars också att Frankrikes låt var skön, men ingen vinnare. Kunde faktiskt inte hitta någon favorit, men det brukar jag inte kunna.

2008-05-26 @ 11:29:21
Postat av: Majja

Vinnarlåten är väl den DU tycker är bäst?!

2008-05-27 @ 11:01:41
URL: http://luftslott4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0