På väg till Blåkulla

image18

Nu var det påsk igen ja och som vi alla vet är det skärtorsdagen idag, den dagen då påskkärringen tar sin kvast och katt och drar till Blåkulla. Idag har jag åkt med kvast och katt till veterinärkliniken efter att min lilla häxkatt Svea levt latjo lajban och inte kan stödja på benet. Hoppades på att det kunde vara en enkel stukning, men icke! Knät är ur led och måste opereras, så typiskt! Detta var tydligen en högst ovanlig skada som de endast hade sett 2 ggr på 25 år, hur stor är risken att JUST JAG får en till sådan katt tänker jag!? Storasyrran Smilla bröt ju båda knäskålarna förra året, vilket också var högst ovanligt för en liten innekatt som hon. Suck säger jag bara! Så nu är lilla missen inlagd och väntar på operation, stackarn :( 

Lite kulturell information tycker jag också allt hör till dagen, så för er som inte vet vad Skärtorsdag betyder så kommer namnet av "skära" som förr betydde "rena", vilket syftar på att Jesus tvättade lärjungarnas fötter före deras sista måltid.

Tina signatur



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0