Det vankas öl på soliga uteserveringar!

image69          471674-70         

Till helgen kommer varmare grader krypande och slasket smälter förhoppningsvis bort. Om vi har tur håller detta även i sig till nästa vecka och solen kanske till och med tittar fram. Därför har jag bestämt att det ska firas med en afterwork mitt i veckan under någon av dagarna måndag - torsdag. Förslag från mig är onsdag eller torsdag. Haka på vetja!!! Det känns inte helt fel att sitta ute i vårsolen och sippra öl :) 

På tal om öl smakade jag och Majja på ett brasilianskt öl i helgen, Brahma, som för övrigt är den enda sorten från just Brasilien på systemet. Iaf enligt deras hemsida! Brahma är ett ljust öl med en lätt, neutral, aningen blommig smak med mild beska. Den var god! Men kommer tyvärr inte ihåg hur den gjorde sig i förhållande till de fem andra ölen vi smakade :) 

För er som är nyfikna är Brahma inte bara en öl utan även en gud inom hinduismen som representerar världens skapare. Han var en gång i tiden en av de viktigaste gudarna inom hinduismen. Men nu för tiden så spelar han ingen större roll för hinduismen och han har bara ett fåtal tempel. Han avbildas med fyra ansikten och fyra armar. Anledningen till det är att han ska ha ett huvud och en arm till varje väderstreck.

Tina signatur

Kommentarer
Postat av: Majja

Tyvärr ska det regna i helgen har jag hört, men håller tummarna inför veckan som kommer! Jag har för mig att den stod sig bra mot konkurenterna, men om jag minns rätt tror jag det va den första vi drack som va godast, hmm vilken va det nu igen? Drack förövrigt ett väldigt gott indiskt öl i fredags, måste let rätt på det snarast!

2008-03-27 @ 19:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0