Pust och stön...

Sitter i skrivande stund på min kammare och försöker knåpa ihop en ansökan till mitt första "riktiga jobb". Flosklerna haglar och ett vettigt jobb känns väldigt avlägset just nu... Kan inte någon bara komma fram och erbjuda mig ett välbetalt drömjobb så slipper jag sitta här med mina klyschor och "negativa sidor som även kan tolkas som positiva". Hur börjar man ens ett sånt där personligt brev?

Jag heter Majja och är 25 år gammal  26 år gammal på fritiden tycker jag om att spela tennis och umgås med mina vänner!

Inte så lyckat kanske, söker inte jobb som förvuxen tonåring... Attans att det ska vara så förbenat svårt, men jobb måste jag verkligen ha nu så det är väl bara att bita ihop (eller i det sura äpplet - kan visst inte sluta med klyschorna) ingen idé att dra ut på plågan.

Vi ses på andra sidan!

Helgen i Varberg var förresten riktigt skön med mycket sol, bad och god mat, det sista sköldes ner med en och annan kall öl.


Kommentarer
Postat av: Tina

Det är lite hårt att skriva CV ja. Jag hjälper dig gärna om du vill!?

2008-06-10 @ 14:12:13
Postat av: Tina

Det är hårt att skriva CV, man börjar nästan ransaka sig själv lite. Jag hjälper dig gärna om du vill!?

2008-06-10 @ 14:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0