För exakt fem år sedan...

... satt Tessan, Tina och jag på ett skumpande tåg mellan Milano och Verona.  Tjong i ballongen är det redan fem år sedan?! Tiden bara rusar iväg, snart sitter jag väl här gaggig och dann med stickorna i högsta hugg eller vad nu gamlingar syssesätter sig med?! Anledningen till att vi befann oss på det där skumpande tåget mellan Milano och Verona vet jag inte, jag har inget minne av att jag ens satt min fot i Verona, var ligger Verona förresten? Detta var såklart i början av vår tågluff genom stora delar av europa, så mycket minns jag i alla fall!

Det här är vad jag skrev i min dagbok, någonstans mellan Milano och Verona 030610 (det var en tisdag då också):

Väntar på att tåget ska gå till Verona. Igår kom vi hit till Milano, tog in på ett hostel. Igår gick vi bara runt en stund, orkade inte så länge eftersom vi hade ryggsäckarna på oss. Idag har vi gått omkring HELA dagen, alla är jättetrötta i benen. Som vanligt var/är det varmt och svettigt! Köpte ett linne på Zara.

Det var väldigt  vilka informativa dagboksanteckningar jag förde, gör mig inte ett smack klokare, vad gjorde vi egentligen i Verona? När jag bläddrar vidare i dagboken ser jag att vi befann oss i Venedig följande dag, så troligtvis var Verona endast ett tågbyte. Jag minns att jag tappade det nyinköpta linnet i sin påse, natten mellan onsdag och torsdag, i en liten håla utanför Venedig, vi försökte nämligen åka fram och tillbaka på lokaltåget hela natten för att sova (gick sådär vill jag minnas).

Kan tillägga att våra ryggsäckar vägde ca 30 kg, dessutom bar vi fram till varsin vanlig liten ryggsäck på en sisådär 10 kg, detta var alltså i början av luffen, sista tåget hem är jag helt säker på att hela packningen vägde åtminståne 60 kg (jag envisades med att släpa hem ett flak öl samt ett stort antal flaskor med berusande innehåll).


Kommentarer
Postat av: Tina

Sitter o småfnissar för mig själv när jag tänker tillbaka, vilka roliga minnen :)

2008-06-11 @ 14:49:07
Postat av: Tessan

Haha time flies kan inte fatta att det redan gått 5 år. Men de va roliga tider har många bra minnen och kanske endel mindre bra men som man kan skratta åt i efterhand =)

2008-06-11 @ 18:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0