Glass i stora lass

Picknicken i Slottskogen är hotad, men istället blir det nog en glass i solen någonstans på en gräsplätt vilket inte är fy skam det heller!

Min favorit är såklart Lakritspuck, men jag tycker att GB glass varit lite snåla med lakritsen inuti glassen, men själva täcket är ljuvligt! När jag surfade runt för att hitta en bild på min glass hittade jag en rolig sida där kan man kika på GBs glasspostrar med glassar från 1967 och fram till idag!

Här är årtalet då 3 av 4 luftslottbloggare föddes, detta är även året då bl a lakritspucken infördes och filmen "Fanny och Alexander" av Ingemar Bergman har premiär och året är... 1982! Jag har dock inga glassminnen från så tidig ålder, har inga minnen alls från den tiden om jag tänker efter!



1988 däremot nu snackar vi glass, jag känner igen alla glassarna! Man kan ju undra om jag åt något annat än glass det året?! Det var iallafall året innan första klass och Tina och jag åkte taxi (!) varje dag till förskolan (jag kallar det Lekis eftersom mina föräldrar är från Karlstad och så pratar man där!), vi var två ytterst blyga småflickor som fnittrade större delen av tiden vi tillbringade tillsammans, det var tider det!



Vilka glassar kommer ni ihåg?

Maja

Kommentarer
Postat av: Isa

mumsigt:) en favvo var banana joe:) som var för några år sen. Glassbilen hade även några som hette daffy tror jag som var extremt goda, men som ingen kommer ihåg, undrar om jag drömt namnet hehe. Glass kan man aldrig få nog av, men är som sagt ingen fan av lakritspucken men kanske för att jag inte är en lakritsperson förutom när jag var gravid då.

2008-04-18 @ 14:21:07
URL: http://luftslott4.blogg.se
Postat av: Tina

Shit vilken nostalgikänsla man får av den affischen :) Åt ju ingen choklad så tror det blev mest isglass, typ Pop-up o den där i cola med två pinnan (såg inte namnet). Kanske någon i vanilj o någon Lakris-puck slank ner också :)

Tänk att vi åkte taxi till förskolan varje dag, låter lyxigt! Men kan säga till ovetande att det inte var ett eget val utan i stället för skolbuss, eftersom denna inte gick från oss till vår förskola på den tiden.

2008-04-18 @ 15:09:56
URL: http://luftslott4.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0