Bitterfittan och dagens ungdom

471674-128

Vad har egentligen hänt med dagens ungdom? Med risk att låta som en bitterfitta, men det kan jag ta! Då jag åker mycket kollektivtrafik fram och tillbaka, till vart jag än ska egentligen, ser jag mycket folk som man verkligen förundras över. En sak jag har funderat över är ungdomar i högstadie- och gymnasieåldern. Där jag bor, några kilometer utanför stan, är de vanligt klädda och sminkade förutom att de har ett par utslitna gamla mjukisbyxor på sig. Varför? Det ser inte heller ut som att de har en slappedag hemma och har sprungit ut till affären, utan som ett basplagg till sin övriga outfit. De är också i fruktansvärd passform, ungefär sådana man hade på dagis när man var fem. Är detta något som är inne? Detta fenomen ser jag vareviga dag och jag har väldigt svårt att få in detta i min hjärna! Sen undrar jag också vitsen med att spela hög musik från sin mobil på en full buss och ibland dessutom sjunga med? Känns det lite extra häftigt, eller vad är grejen? Förstår de inte att resterande passagerare inte vill annat än att bara stanna på nästa stopp och slänga av dom. Förstår bara inte resonemanget bakom dessa grejer, någon som har ett bra svar?

Tina signatur

Kommentarer
Postat av: Majja

Finns fler bitterfittor här, men jag stör mig på lite andra saker. T ex. varför måste man,när man är 16 år, skratta så högt att alla runtomkring får akut tinnitus alternativt blir lomhörda för resten av livet? Sen undrar jag också varför moppekidsen alltid måste gasa så på sina mopeder, det luktar och låter för j-igt. Kanske är vi alla över 23 bitterfittor!? Jag har även en teori som går ut på att graden av bitterfitta varierar med en viss cykel,mer om cykeln finns i ett tidigare inlägg av mig!

2008-04-08 @ 15:54:50
Postat av: Sogol

hehe, du borde komma hit, folk går runt i sina pyjamasbyxor och uggs skor..överallt på köpcentrumen, på stan och i skolan, förstår inte vissa har tom på sig sånna innetofflor...ni får alla komma hit på studiebesök:) hade varit kul om ni hade kommit

2008-04-08 @ 18:21:47
URL: http://sogol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0