Back to school

Helgen har varit skön än så länge! Eller skön vet jag inte, för har inte tagit det så lugnt. Men rätt schysst faktiskt! Var hos mamsen i fredags o käkade tacos o pimplade rött vin med mamma, hennes kille, brorsan och hans tjej. Mycket trevligt! Det börjades planeras för alla möjliga tillställningar, till exempel en vit jul i Tyskland, kräfskiva på östkusten och solhelger i Varberg. Hoppas det sätts i verk nu bara!

I går var jag uppe i ottan. Det kändes i alla fall så på en lördag kl 8. Hjälpte lilla mormor att flytta från sitt kråkslott i skogen till en mer central lägenhet i byn. Blev tyvärr inte mycket solandes här, men en däremot en välbehövd tuplur på soffan efter allt slit. Var ju tvungen att ladda inför min och Emsans "Back to school" fest på kvällen. 10 år efter högstadiet var det, fast egentligen inte mitt högstadie, utan hennes. Dock gick vi alla på samma gymnasie ändå, så det var ändå en del kända ansikten där. Skoj! Eller mer trevligt kanske, lite dåligt med drag måste jag säga. Men över alla förväntningar, hade nog mindre än inga när jag gick dit. Resulterade i ännu några inbjudningar till min fest o undrar nog hur vi egentligen ska få plats!? Efter både vin o cider innanför rocken har man både gett löften om afterwork med folk man inte sett sedan gymnasiet för 7 år sedan och bjudit in till fest. Kom i alla fall i säng vid 5 tiden och vaknade lyckligtvis upp välmående utan ännu en spybakfylla. Hemligheten är nog mitt duktiga matintag under kvällen och när jag kom hem. Ska göra mig en brunch här snart också, o det ska minsann bli himlans gott!

Får se vad dagen bjuder på för trevligheter, solen skiner i alla fall på oss ute! :)

Trevlig söndag!

Tina signatur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0