Baby & barnmässa


Vad skall man säga om mässan förutom riktigt mycket folk, var nästan jobbigt. Dock förståeligt då mässan fått väldigt positiv kritik, alla rusar väl till baby& barnmässan för att få en skymt av alla roliga saker som finns.
Dagens samhälle handlar väldigt mycket om materiella saker, då man skall ha allt och det nyaste på marknaden, skall inte säga något då jag själv har en urban jungle vagn till min lilla prinsessa och nog det bästa köp jag gjort då den är otroligt lätt att köra samt snygg såklart :) Får väl vara ytlig i vissas ögon men själv vet jag var min gräns går, såklart jag vill ha det bästa till min ögonsten men det behöver inte betyda att man köper allt man kommer över eller att allt skall vara av det bästa märket.  Men att gå på mässan var ändå en upplevelse att överallt se massa fina saker som man gärna inte sagt nej till. Till er som tänker att materiella saker inte betyder något så visst har ni rätt men har man pengar och vill lägga på just sådana saker istället för annat så varför inte?
 Även människor som inte har så gott ställt kanske också vill lägga på dessa saker och väljer kanske bort en solsemester som kanske ändå är roligare att lägga på när barnen är tillräckligt stora att förstå det sköna med utomlandsresor. Vad jag vill ha sagt är att alla människor är olika och väljer olika i livet och till sina barn, det viktigaste är ju ändå att man älskar sitt barn över allt annat och bara vill det bästa och att man lär dom rätt och fel när de väl börjar förstå värdet av det.

min underbara vagn

När min lilla sötnos vaknar  från sin vila skall vi bege oss hem till hennes farmor och farfar så skall farmor vara barnvakt medan jag fixar det sista målandet i gamla lägenheten, skall bli sååå skönt.
Efter det kommer väl min sambo hem  från sin fotbollsmatch, så skall vi iväg till några kompisar så barnen får leka lite så skall vi grilla och äta gott.

Ni andra får ha en riktigt underbar dag och njuta när solen glimtar fram.


Isa signatur

Kommentarer
Postat av: Majja

Du är så klok Isa! Har du alltid varit det, eller kom det i rollen som mamma? Om det senare är ditt svar kanske det finns hopp även för mig en vacker dag! Vi ska oxå inviga grillen idag, ska bli riktigt mumsigt! Kram

2008-04-13 @ 11:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0