Aluminiumfri deo

Var i helgen och fick reda på lite mer information om produkter från det världsledande företaget inom Aloe Vera, nämligen Forever. Hon pratade bland annat om deodoranter som ofta har ingrediensen aluminium och är farligt för kroppen. Vissa påstår att aluminium skapar bröstcancer, speciellt då vi tillför detta i armhålan som är ett väldigt mottagligt ställe på kroppen i och med våra svettporer som finns där. Extra känsliga är vi efter rakning! Det är i denna del av bröstet som cancern dessutom oftast börjar gro. Någon som vet mer om detta? 

Vill man använda en aluminiumfri deodorant finns en hos Forever. Enligt personliga och pålitliga källor har jag hört att denna ska vara bra! Den kostar runt 90 kr men håller runt året. Den ska i alla fall jag testa!

471674-136

Tina signatur

Kommentarer
Postat av: Majja

Har du beställt deon? Jag har den hemma och kan berätta att den har samma effekt som ingen deo alls... Lika hälsosamt, lika svettigt men mycket billigare! Men testa, den kanske fungerar olika på olika personer!

2008-04-15 @ 10:50:02
URL: http://luftslott4.blogg.se
Postat av: Tina

Nej jag har inte beställt den än. Men det var många där som hade den och var nöjda. Fast de kanske inte svettas!? Visserligen var det damer i klimakteriet, o de borde väl vara pålitliga med sina svettsvalningar!? :) Vad vet jag!

2008-04-15 @ 10:58:01
URL: http://luftslott4.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0